Ολοκληρώθηκε το σχέδιο δράσης «Ειρήνη στην Τάξη», το οποίο υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2025-2026 στο σχολείο μας. Οι μαθητές της Β΄ Λυκείου συμμετείχαν σε αυτό με στόχο τη δημιουργία ενός ασφαλούς, υποστηρικτικού και συμπεριληπτικού σχολικού περιβάλλοντος. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, συζητήσεις, ομαδοσυνεργατικές δράσεις και αναστοχαστικές παρεμβάσεις, οι μαθητές|τριες είχαν την ευκαιρία να καλλιεργήσουν σημαντικές κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες, όπως:
- η ενσυναίσθηση,
- ο σεβασμός στη διαφορετικότητα και την πολιτισμική ποικιλομορφία,
- η ανάπτυξη μη κριτικών και υποστηρικτικών σχέσεων,
- η ενεργητική ακρόαση,
- καθώς και η πρόληψη φαινομένων σχολικού εκφοβισμού και λόγου μίσους.
Στο πλαίσιο της αποτίμησης της δράσης, πραγματοποιήθηκαν ενέργειες εξόδου με στόχο την καταγραφή των εμπειριών και των απόψεων της σχολικής κοινότητας. Οι μαθητές|τριες συμμετείχαν σε αναστοχαστική δραστηριότητα, κατά την οποία εξέφρασαν σκέψεις και συναισθήματα σχετικά με όσα αποκόμισαν από τη συμμετοχή τους, ενώ παράλληλα συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο εξόδου αξιολογώντας τη δράση και τη συμβολή της στο κλίμα της τάξης. Αντίστοιχα, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου συμμετείχαν στη διαδικασία αποτίμησης μέσω της συμπλήρωσης σχετικού ερωτηματολογίου, συμβάλλοντας με τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις τους στη συνολική αξιολόγηση του προγράμματος.
Το σχέδιο προβλέπεται να επαναληφθεί και το επόμενο σχολικό έτος στο πλαίσιο των δράσεων που προάγουν την αποδοχή, τη συμπερίληψη και τον σεβασμό, ενισχύοντας καθημερινά μια κουλτούρα συνεργασίας και ειρηνικής συνύπαρξης.










